Mijn split-billing ook openstellen voor mijn medebewoner(s) of andere mensen

Situatie: U hebt reeds een split-billing account op het wattify-platform. Concreet heeft uw werkgever een overeenkomst met Wattify waarbij de laadsessies gegroepeerd met die van uw collega's aan de werkgever aangerekend worden en u via een terugbetalingsnota uitbetaald wordt door ons.

Stel dat u ook uw partner of andere mensen wenst te laten laden op uw laadstation. Kan dit?

Jazeker, er zijn weliswaar 2 situaties.

1) Uw partner of medebewoner werkt voor een andere werkgever die niets met uw rechtstreekse werkgever te maken heeft en is bereid om rechtstreeks klant te worden bij Wattify.

Concreet moet er dan aan uw instellingen weinig of niets gebeuren. De werkgever van uw partner stuurt ons hun facturatiegegevens door via support@wattify.be waarbij wij een klantaccount aanmaken op de naam van de werkgever. Deze kan dan nadat de account geactiveerd werd laadpassen toevoegen aan het portaal. Deze laadpassen kunnen automatisch op uw bestaande laadstation laden. De laadsessies die met die nieuw aangemaakte laadpas gemaakt worden zijn enkel zichtbaar voor de werkgever van de partner en uzelf als split-billing account. Wattify rekent deze apart af per werkgever en deze laadsessies worden onder dezelfde voorwaarden uitbetaald op de rekening ingegeven in de split-billing account.

2) Uw partner of medebewoner werkt voor een andere werkgever die niets met uw rechtstreekse werkgever te maken heeft en is NIET bereid om rechtstreeks klant te worden bij Wattify.

De enige mogelijkheid in dit geval is om uw laadstation semi-publiek te plaatsen. Waarbij er dan "publieke" laadpassen zullen aanvaard worden op uw laadstation. Stel dat uw partner bijvoorbeeld een Shell of Total of andere laadpas heeft, dan zal deze ook functioneren op uw laadstation, net alsof u op een openbaar laadpunt zou gaan laden. Wattify rekent in dit geval af met de laadpasuitgever, die op zijn beurt afrekent met de werkgever van de betrokken laadpas. Wattify hanteert exact dezelfde prijs naar eender welke partij deze factureert, het kan echter zijn dat de laadpasuitgever met de werkgever andere overeenkomsten heeft en ook op deze sessies een marge neemt.

Wat dient hiervoor gedaan te worden? Wij moeten uw laadpunt semi-publiek plaatsen. Om dit te doen zijn enkele controles nodig die wij intern doen alvorens uw laadpunt te publiceren. Stuur ons zeker een e-mail indien u dit wenst dan doen we dit zo snel mogelijk.

Bijkomende nota hieromtrent. Wij zijn genoodzaakt uw laadpunt te "publiceren". Dit houdt in dat wij deze aan alle laadpasuitgevers waar wij een overeenkomst mee hebben doorgeven, weliswaar met de melding dat deze eigenlijk niet voor publicatie in hun apps enzo moeten opgenomen worden. De praktijk leert ons echter dat niet elke laadpasuitgever al deze informatie correct verwerkt. Indien u dit toch zou opmerken en u wenst niet op de apps van derden zichtbaar te staan, gelieve dan met de desbetreffende laadpasuitgever contact op te nemen. Weet dat Wattify geen aanpassingen kan doen aan de apps van derden.

Heb je geen antwoord gevonden?

Ons team is slechts een e-mail van je verwijderd en staat klaar om je vragen te beantwoorden

  • Wattify BV
    BE0777.610.990
    Kriephoekstraat 25
    9230 Wetteren, Belgiƫ
  • Volg ons