Hoe wijzig ik de backoffice van een Alfen laadstation?

Het is mogelijk om de backoffice van een laadstation te wijzigen. Dit kan op de volgende twee manieren:



1) Op locatie met behulp van de ACE Service Installer.

Gebruik hiervoor de Service Installer Setup (voor NG platform). Dit programma kan worden gedownload hier.

Onder "Hoe ontvang ik inloggegevens voor de ACE Service Installer configuratietool?" vindt u informatie voor het aanvragen van een account.

Informatie over het gebruik van de Service Installer vindt u onder "Hoe configureer ik laadstations met behulp van de ACE Service Installer configuratietool?".


Let op!

De ACE Service Installer kan alleen worden gebruikt op computers met een Windows besturingssysteem.


Backoffice wijzigingen via de ACE Service Installer:

  • Ga naar het tabblad 'Connectiviteit'.

  • Open de 'Back office preset' lijst.

  • Je kunt een optie kiezen uit de lijst met vooraf ingestelde backoffices.

  • Staat je backoffice hier niet tussen? In dat geval kun je je backoffice handmatig configureren via <Manually enter backend settings>.

  • Voer in het veld van de handmatige backendinstellingen in: ws://cpo.wattify.be/ocpp

  • Zorg ervoor dat de "identifier" net daaronder overeenkomt met de identifier van het laadpunt in de wattify backoffice.

  • Selecteer de juiste "Connection method", afhankelijk van hoe het laadstation verbonden is met het internet.

  • Selecteer bij 'Protocol' de OCPP-versie waarmee de betreffende backoffice communiceert (1.6J is hier eigenlijk de beste keuze).

  • Klik rechtsonder op 'Save'.

  • Start het laadstation opnieuw op.


2) Op afstand door de configuratieparameters te wijzigen via een back-office systeem.

Let op! Als u de backoffice wijzigt van een laadstation dat via een SIM-kaartverbinding verbonden is met een backoffice, moet u de SIM-kaart van het laadstation ter plaatse wijzigen. Wijzigingen op afstand zijn in dat geval niet mogelijk.

Backoffice wijzigingen via het huidige backoffice systeem:

  • Open de pagina in de backoffice waar de wijzigingen in de configuratie kunnen worden doorgevoerd.

  • De volgende configuratieparameters zijn niet van toepassing op de migratie van een laadstation:

    • BackOffice-URL-bedraad (indien bedraad aangesloten)

    • BackOffice-Path bedraad (indien bedraad aangesloten)

    • BackOffice-URL-APN (indien verbonden via SIM-kaart)

    • BackOffice-Path-APN (indien verbonden via SIM-kaart)

    • Netwerk

    • APN-naam (indien verbonden via SIM-kaart)

    • APN-wachtwoord (indien verbonden via SIM-kaart)

    • APN-gebruiker (verbonden via SIM-kaart)

  • Vul deze velden in met de juiste gegevens.

  • Zorg ervoor dat de wijzigingen correct worden opgeslagen.

  • Geef het laadstation een harde reset.

Let op!

Bij het wijzigen van deze instellingen is het belangrijk dat het laadstation tussendoor niet opnieuw wordt opgestart, maar pas nadat de volledige configuratie is aangepast. Er bestaat namelijk een klein risico dat niet alle parameters zijn aangepast en het laadstation offline gaat. In dat geval kan de configuratie alleen ter plaatse worden gewijzigd.

Heb je geen antwoord gevonden?

Ons team is slechts een e-mail van je verwijderd en staat klaar om je vragen te beantwoorden

  • Wattify BV
    BE0777.610.990
    Kriephoekstraat 25
    9230 Wetteren, Belgiƫ
  • Volg ons